logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Professional courtesy : current practices and attitudes.

    Article - En anglais

    Background

    Physicians have long provided care free of charge or at a reduced rate as a professional courtesy to other physicians and their families.

    We conducted a stratified national mail survey to assess the extent to which this practice has changed in recent years.

    Methods

    Using the American Medical Association's 1991 master list of physicians, we selected a random sample of 4800 practicing physicians from 12 direct-care specialtien.

    These physicians were asked about their current policy and opinions regarding professional courtesy.

    Results

    Of the 2224 respondents, 2127 (96 percent) offered professional courtesy, defined as providing free or discounted health care to physicians and their families.

    Mots-clés Pascal : Evolution, Homme, Médecin, Attitude, Professionnel, Courtoisie

    Mots-clés Pascal anglais : Evolution, Human, Physician, Attitude

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 94-0104358

    Code Inist : 002B30A05. Création : 199406.