logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Impact of higher alcohol prices on alcohol-related attitudes and perception of suburban, middle-class youth.

    Article - En anglais

    This study investigated the potential effects of alcohol price increases on alcohol-related attitudes and perceptions of youth.

    Data were collected through a survey of high school students conducted a,per the federal excise taxes on alcohol beverages were increased in January 1991.

    Survey data lend support to previous research showing that higher alcohol prices contribute to lower alcohol consumption by youth, as well as to a decrease in related problems such as driving while intoxicated.

    Survey data also suggest that a price of around $7.50 for a six-pack of beer or a four-pack of wine coolers would discourage purchases by youth.

    Further studies are called for to substantiate and to expand on these findings with more diverse adolescent populations.

    Mots-clés Pascal : Prévention, Alcoolisme, Prix, Boisson alcoolisée, Attitude, Perception sociale, Adolescent, Homme

    Mots-clés Pascal anglais : Prevention, Alcoholism, Price, Alcoholic beverage, Attitude, Social perception, Adolescent, Human

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 93-0653870

    Code Inist : 002B18C05. Création : 199406.