logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Who receives drug education in our schools? a paradox.

    Article - En anglais

    Data from a national survey by the United States Department of Justice of 47,000 households reveals a paradox regarding who received drug education in primary and secondary schools.

    Those who would seem to need it the most are least likely to receive it.

    Thus, blacks receive drug education classes less often than whites, students in central city classes less often than those in other regions, and students who report that drugs are available are also less likely to receive drug education classes than students who report that drugs are not available.

    The results are paradoxical, but consistent with a study by Denson, Voight, and Eisenman which found that predominantly black schools in Louisiana provided less AIDS education than predominantly white school.

    Mots-clés Pascal : Toxicomanie, Alcoolisme, Education sanitaire, Milieu scolaire, Santé mentale, Race, Sexe, Milieu urbain, Milieu rural, Environnement social, Prévention, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique, Enfant, Homme, Age scolaire

    Mots-clés Pascal anglais : Drug addiction, Alcoholism, Health education, School environment, Mental health, Race, Sex, Urban environment, Rural environment, Social environment, Prevention, United States, North America, America, Child, Human, School age

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 93-0529910

    Code Inist : 002B18H05. Création : 199406.