logo BDSP

Base documentaire


Fermeture du portail BDSP le 1er juillet 2019. En savoir plus...

  1. Fulltext. Project LEAN : lessons learned from a national social marketing campaign.

    Article - En anglais

    Fulltext.

    The Henry J. Kaiser Family Foundation initiated a social marketing campaign in 1987 to reduce the nation's risk for heart disease and some cancers.

    Consensus on recommendations for dietary change have stimulated the development of a variety of social marketing campaigns to promote behavior change.

    Project LEAN (Low-Fat Eating for America Now) is a national campaign whose goal is to reduce dietary fat consumption to 30 percent of total calories through public service advertising, publicity, and point-of-purchase programs in restaurants, supermarkets, and school and worksite cafeterias.

    Mots-clés Pascal : Campagne de masse, Régime alimentaire dépourvu, Homme, Education nutritionnelle, Education sanitaire, Matière grasse, Prévention, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique, Evaluation

    Mots-clés Pascal anglais : Mass campaign, Deficient diet, Human, Nutrition education, Health education, Fat, Prevention, United States, North America, America, Evaluation

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 93-0269363

    Code Inist : 002B30A03A. Création : 199406.



Fermeture du portail BDSP le 1er juillet 2019

Nous avons le regret de vous informer de la fermeture du portail BDSP le 1er juillet 2019. Du 1er janvier au 30 juin 2019, le site et ses services resteront accessibles mais ne seront plus alimentés, ni mis à jour. En savoir plus...