logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Nursing theory in nursing education : an educational imperative.

    Article - En anglais

    Nursing has accepted theory as basic to its practice; however, the use and development of nursing theory is constrained by the approach used in nursing education.

    It is not appropriate or sufficient to isolate theory in one course.

    Moreover, confining nursing theory courses to graduate curricula, which is the custom in many schools of nursing, suggests that to focus on theory in the profession is esoteric.

    These curricular approaches inhibit socialization of students to the value of theory as essential to practice.

    It is imperative that nursing education engage students in theory-related content at all levels.

    This article presents a scheme to achieve systematic integration of theory- related content in curricula at all levels of nursing education from associate degree to doctorate.

    Mots-clés Pascal : Enseignement, Infirmier, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique, Programme enseignement, Nursing, Théorie

    Mots-clés Pascal anglais : Teaching, Nurse, United States, North America, America, Educational program, Nursing, Theory

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 93-0014914

    Code Inist : 002B30A09. Création : 199406.