logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Physician satisfaction, professional characteristics and behavior formalization in hospitals.

    Article - En anglais

    In this paper, an analysis is presented of professional and bureaucratic predictors of physician satisfaction.

    Results from 210 physicians in 17 medical departments of university hospitals support the hypotheses that both professional attitudes and formal structuring of work activities have a positive effect on physician satisfaction.

    It is shown that behavior formalization, preference for professional autonomy and the time spent on patient care activities within medical departments are positive predictors of satisfaction with work environment, while « traditional » professional attitudes like craftsmanship and client service have more impact on satisfaction with patient demand.

    Mots-clés Pascal : Médecin, Personnel sanitaire, Centre hospitalier universitaire, Satisfaction professionnelle, Autonomie, Organisation travail, Hôpital, Pays Bas, Europe, Bureaucratisation

    Mots-clés Pascal anglais : Physician, Health staff, Teaching hospital, Job satisfaction, Autonomy, Job engineering, Hospital, Netherlands, Europe

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 92-0558373

    Code Inist : 002B30A05. Création : 199406.