logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Faculty work load formulas in nursing education : a critical theory perspective.

    Article - En anglais

    The purpose of this article is to increase faculty awareness and understanding of the constraints and contradictions that are embedded within faculty work load formulas.

    An overwiew of critical social theory is presented and serves as a framework for the analysis of work load formulas within the context of their historical development and current usage.

    The ideologies, constraints, and interests of such formulats are identified and explored.

    Challenges exist to beliefs that faculty work load formulas are a just and equitable way to determine faculty responsibilities; that faculty worth can be objectified, categorized, quantified, and measured; and that the institutional norms and values of higher education are right or nursing.

    Mots-clés Pascal : Enseignement universitaire, Université, Organisation, Charge travail, Responsabilité professionnelle, Recherche scientifique, Etude critique, Etude théorique, Homme, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique

    Mots-clés Pascal anglais : Higher education, University, Organization, Work load, Occupational responsibility, Scientific research, Critical study, Theoretical study, Human, United States, North America, America

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 92-0184325

    Code Inist : 002B30A09. Création : 199406.