logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Kindergarten prevention of dyslexia : Does training in phonological awareness work for everybody ? Special Series : Prevention and Treatment of Dyslexia.

    Article - En anglais

    This study examined the effects of training in phonological awareness on kindergarten children.

    Comparisons of children at risk (i.e., children with initially low levels of metalinguistic ability) with initially average and advanced children revealed that training gains were similar for all of these groups.

    Furthermore, training had comparable long-term effects on reading and spelling in Grades 1 and 2 for each group.

    In fact, the trained children at risk showed better reading and spelling performance than a randomly selected control group.

    Although considerable individual differences in training effectiveness were found within the group of at-risk children, there was clear evidence that the training program substantially reduced the risk of becoming dyslexic in school.

    Mots-clés Pascal : Dyslexie, Prévention, Programme éducatif, Ecole maternelle, Phonologie, Santé mentale, Allemagne, Europe, Métalinguistique, Enfant, Homme, Age préscolaire, Trouble communication, Trouble langage, Trouble lecture

    Mots-clés Pascal anglais : Dyslexia, Prevention, Educational schedule, Nursery school, Phonology, Mental health, Germany, Europe, Metalinguistics, Child, Human, Preschool age, Communication disorder, Language disorder, Reading disorder

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 99-0483375

    Code Inist : 002B18H05A. Création : 22/03/2000.