logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Implementing supernumerary learning in a pre-registration diploma in nursing programme : an action research study.

    Article - En anglais

    The purpose of this study was to develop a framework for implementing supernumerary learning in a preregistration Diploma in Nursing programme in an Irish hospital.

    Experiences of student nurses (n=31), clinical nursing staff (n=8) and nurse teachers (n=4) were explored, regarding the introduction of supernumerary status in this programme.

    An action research approach, employing phenomenological methods for gathering and analysing the data, was used to carry out the study.

    A framework for implementing supernumerary learning in a Diploma in Nursing programme was developed, based on the study.

    This framework reflects the level of knowledge, skills and attitudes of individuals partaking in supernumerary learning, and the role of the supervisor in the clinical area at each level.

    Possible implications of the changing role of the student nurse for nursing practice for education, management and research are suggested.

    Mots-clés Pascal : Programme enseignement, Infirmier, Qualification professionnelle, Evaluation, Homme, Irlande, Europe, Surnuméraire, Personnel sanitaire

    Mots-clés Pascal anglais : Educational program, Nurse, Professional qualification, Evaluation, Human, Ireland, Europe, Supernumerary, Health staff

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 99-0481151

    Code Inist : 002B30A09. Création : 22/03/2000.