logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Ten Guiding principles for Teaching Children and adolescents About medicines.

    Article - En anglais

    In 1996, an open conference sponsored by the US Pharmacopeia (USP) and attended by more than 100 health care professionals established the need and rationale for teaching children and adolescents about medicines.

    After the conference, a public, iterative, consensus-development process including participation by 35 health-professional organizations was undertaken.

    This process resulted in a USP position statement, « Ten Guiding Principles for Teaching Children and Adolescents About Medicines, » which supports the right of children and adolescents to receive developmentally appropriate information and direct communications about medicines that are consistent with their health status, capabilities, and culture.

    The position statement is intended to stimulate activities that will help children become active participants in the process of appropriate use of medicines and prepare them for the day they begin to use medicines independently.

    Mots-clés Pascal : Enfant, Homme, Adolescent, Médicament, Information biomédicale, Information thérapeutique, Recommandation, Education santé

    Mots-clés Pascal anglais : Child, Human, Adolescent, Drug, Biomedical information, Therapeutic information, Recommendation, Health education

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 99-0432791

    Code Inist : 002B02A07. Création : 22/03/2000.