logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Converting the unconverted : The effect of inclination and opportunity to discount health-related fear appeals.

    Article - En anglais

    Two experiments indicated that the conventional wisdom for designing fear appeals, higher fear arousal, and a consequences-recommendations ordering, was more persuasive for adherents, or those who were already following the advocated recommendations.

    Instead, lowering the level of fear arousal and reversing the order of the consequences and recommendations were more effective for persuading the unconverted.

    The unconverted were more persuaded by the latter message format because it reduced the level of message discounting.

    Specifically, unconverted participants who received either a low fear appeal or recommendations preceding consequences perceived themselves to be more susceptible, perceived the consequences as more severe, regarded the recommendations as more efficacious, believed they were more able to follow the recommendations, and were less likely to refute the message claims.

    Mots-clés Pascal : Communication, Persuasion, Peur, Emotion émotivité, Maladie, Prévention, Homme

    Mots-clés Pascal anglais : Communication, Persuasion, Fear, Emotion emotionality, Disease, Prevention, Human

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 99-0343356

    Code Inist : 002A26N06. Création : 14/12/1999.