logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Bringing down the barriers to mammography : A review of current research and interventions.

    Article - En anglais

    Although mammography screening is effective in reducing breast cancer mortality, major challenges still remain in increasing rates of initial mammography and in improving subsequent adherence to mammography screening.

    Behavioral science theories offer insights into the potential for individual, organizational, community, and population-level interventions to address these challenges.

    In this review, we draw on social ecological approaches to health promotion to suggest a conceptual framework for such interventions.

    After discussing theories of who is and is not screened regularly, and why, we consider selected barriers to mammography and corresponding interventions to overcome them.

    We conclude with an illustration of the North Carolina Breast Cancer Screening Program (NC-BCSP), a series of interventions informed by the social ecological perspective.

    Mots-clés Pascal : Mammographie, Dépistage, Mortalité, Organisation, Acceptation, Homme, Femelle, Radiodiagnostic

    Mots-clés Pascal anglais : Mammography, Medical screening, Mortality, Organization, Acceptance, Human, Female, Radiodiagnosis

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 99-0139376

    Code Inist : 002B24A08. Création : 16/11/1999.