logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Decision-making preference and opportunity in VA ambulatory care patients : Association with patient satisfaction.

    Article - En anglais

    Using data from the Veterans Health Study, associations were examined for decision-making preference, decision-making opportunity, and satisfaction with medical care among a sample of 266 men who use Department of Veterans Affairs (VA) ambulatory health care services.

    Results indicated that veterans with a high preference for involvement in decision-making and low provider-offered decision-making opportunities had significantly lower satisfaction with medical care compared to veterans with either low preference for decision-making involvement with high or low opportunity, or those with a high decision-making preference and high decision-making opportunity.

    The findings suggest that health care providers may increase patient satisfaction with medical care by providing opportunities for decision-making to patients who prefer involvement in their health care decision-making.

    Provider strategies for increasing patient decision-making involvement are discussed.

    Mots-clés Pascal : Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique, Personnel sanitaire, Etude transversale, Qualité, Soin, Satisfaction, Prise décision, Homme, Ambulatoire

    Mots-clés Pascal anglais : United States, North America, America, Health staff, Cross sectional study, Quality, Care, Satisfaction, Decision making, Human, Ambulatory

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 99-0128198

    Code Inist : 002B30A11. Création : 16/11/1999.