logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Alcohol availability and domestic violence.

    Article - En anglais

    The purpose of this study was to examine the relationship among sociodemographic variables, alcohol outlet density, and rate of domestic violence in New Jersey.

    Data were obtained for the 223 largest municipalities in the state and were examined using factor analysis and bivariate and multivariate analyses.

    Three sociodemographic factors were extracted through factor analysis.

    These explained 58% of the variance among municipalities in rates of domestic violence.

    One factor-termed social disadvantage-explained the greatest amount of unique variance (42%). Alcohol outlet density added nothing to the sociodemographic model and did not interact with any of the three sociodemographic factors.

    The findings show that, in the state of New Jersey, higher levels of alcohol outlet density are not geographically associated with higher rates of domestic violence.

    These findings may be due to limitations in the data sets employed in the study, limitations of the macrolevel analysis employed, and/or the complex nature of the relationship between alcohol use and domestic violence.

    Mots-clés Pascal : Vente, Boisson alcoolisée, Facteur sociodémographique, Facteur risque, Violence, Milieu familial, Trouble comportement social, Epidémiologie, New Jersey, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique, Santé mentale, Homme

    Mots-clés Pascal anglais : Sales, Alcoholic beverage, Sociodemographic factor, Risk factor, Violence, Family environment, Social behavior disorder, Epidemiology, New Jersey, United States, North America, America, Mental health, Human

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 99-0047935

    Code Inist : 002B18C04. Création : 31/05/1999.