logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. A systematic review of the literature on patient priorities for general practice care. Part 1 : Description of the research domain.

    Article - En anglais

    To make health care more responsive to patient needs, insight into patient priorities is needed.

    A systematic literature review, using electronic and manual searches, was made of studies on patient priorities with regard to primary health care.

    Data-extraction was performed by two researchers, followed by systematic analyses of study features. 57 studies were included.

    The aspects of care and methods used showed a wide variation.

    Aspects most often included were « informativeness. » humane-ness'and competence/accuracy.

    Based on an analysis of 19 studies, the following aspects were seen by patients as most important in more than 50% of the studies that included them : « humaneness, »competence/accuracy, « patients'involvement in decisions, »time for care, « other aspects of availability/accessibility, »informativeness, « exploring patients'needs, »other aspects of relation and communication « and »availability of special services .

    Mots-clés Pascal : Pratique professionnelle, Médecin généraliste, Qualité, Soin, Malade, Autoperception, Priorité, Evaluation, Homme, Revue bibliographique, Système santé, Personnel sanitaire, Perception sociale

    Mots-clés Pascal anglais : Professional practice, General practitioner, Quality, Care, Patient, Self perception, Priority, Evaluation, Human, Bibliographic review, Health system, Health staff, Social perception

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 98-0532378

    Code Inist : 002B30A01B. Création : 23/03/1999.