logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Preventing the spread of genital warts : Using fear appeals to promote self-protective behaviors.

    Article - En anglais

    A fear appeal campaign to decrease the spread of genital warts was conducted and evaluated.

    Theoretically guided by the Extended Parallel Process Model, this field study illustrated why fear appeal campaigns often appear to fail in public health arenas.

    Five hypotheses, which predicted when and under what conditions fear appeal campaigns would fail or succeed, were tested and supported.

    The results demonstrated that fear appeals can be powerful persuasive devices if they induce strong perceptions of threat and fear (which motivate action) and if they induce strong perceptions of efficacy with regard to a recommended response (which channels the action in a health protective direction).

    Recommendations to researchers and public health practitioners are offered.

    Mots-clés Pascal : Verrue, Virose, Infection, Appareil génital femelle, Dissémination, Prévention, Promotion santé, Campagne de masse, Peur, Condom, Utilisation, Homme, Femelle, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique, Appareil génital pathologie

    Mots-clés Pascal anglais : Wart, Viral disease, Infection, Female genital system, Dissemination, Prevention, Health promotion, Mass campaign, Fear, Condom, Use, Human, Female, United States, North America, America, Genital diseases

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 98-0437207

    Code Inist : 002B30A03A. Création : 25/01/1999.