logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Effects of a unit of instruction in mental health on rural adolescents'conceptions of mental illness and attitudes about seeking help.

    Article - En anglais

    The present study investigated the effects of a unit of instruction in mental health on rural adolescents'conceptions of mental illness and their attitudes about seeking professional help for emotional problems.

    Forty students enrolled in a rural Mississippi high school participated.

    Twenty were designated as the treatment group and twenty served as the control group.

    Results indicated that scores on both dependent variables (attitudes about seeking professional help and conceptions of mental illness) increased significantly for the treatment group and, further, these scores did not decrease significantly when the students were tested again twelve weeks later.

    The findings are discussed in the context of educating rural youth about mental illness with the express purpose of removing the stigma associated with the help-seeking process.

    Mots-clés Pascal : Recherche aide, Service santé, Santé mentale, Attitude, Milieu rural, Environnement social, Programme éducatif, Adolescent, Homme

    Mots-clés Pascal anglais : Help seeking, Health service, Mental health, Attitude, Rural environment, Social environment, Educational schedule, Adolescent, Human

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 98-0405272

    Code Inist : 002B18H05B. Création : 25/01/1999.