logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Mass media antismoking campaigns : A powerful tool for health promotion.

    Article - En anglais

    Cigarette advertising and promotion have been shown to influence smoking in young persons, but the powerful effect of the mass media on behavior can also be used to promote health.

    Several states have earmarked a portion of their cigarette excise tax revenues to fund mass media antismoking campaigns, which have been effective in reducing cigarette consumption and in helping persons quit smoking.

    Despite their successes, the campaigns have been hindered by tobacco industry-supported attempts to cut their funding or restrict their scope.

    The most aggressive campaigns, which attack the tobacco industry and challenge social norms about tobacco use and promotion, are the most controversial but also the most effective.

    Mass media antismoking campaigns are a promising tool for health promotion, but only if sustained funding can be guaranteed and the development of the advertisements can be protected from intrusion by political forces.

    Mots-clés Pascal : Tabagisme, Lutte dirigée, Campagne de masse, Promotion santé, Critère décision, Statut socioéconomique, Aspect politique, Facteur efficacité, Mass media, Homme, Economie santé, Politique sanitaire

    Mots-clés Pascal anglais : Tobacco smoking, Supervised control, Mass campaign, Health promotion, Decision criterion, Socioeconomic status, Political aspect, Effectiveness factor, Mass media, Human, Health economy, Health policy

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 98-0362376

    Code Inist : 002B18C05C. Création : 25/01/1999.