logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Portraying stigmatized conditions : Disabling images in public health.

    Article - En anglais

    In promoting people's good health, health communication may help reduce the incidence ofdisabling injuries.

    Yet little is known about the broader question of how health communication efforts contribute to the production of stigma and the negative implications for effective and ethical health promotion.

    In the United States alone, as many as 49 million people have a physical or a cognitive disability.

    This article considers the paradox that health communication approaches to prevent injury-with the implicit message « Don't let this happen to you ! » - may portray people with disabilities in a stigmatizing way.

    The psychosocial consequences of stigma heighten the stakes for people with disabilities who strive for fair treatment in employment, social interaction, and policy outcomes.

    In an era in which health communication is hailed as a remedy for an unprecedented array of health conditions, this article poses a starting point for critically examining how health communication may better prevent the many ailments of humankind.

    Mots-clés Pascal : Attitude, Stigmate, Handicap, Promotion santé, Homme, Prévention, Traumatisme, Communication information, Stratégie

    Mots-clés Pascal anglais : Attitude, Stigma, Handicap, Health promotion, Human, Prevention, Trauma, Information communication, Strategy

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 98-0265556

    Code Inist : 002B30A03A. Création : 11/09/1998.