logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Special educators'understanding of challenging behaviours in children with learning disabilities : Sensitivity to information about behavioural function.

    Article - En anglais

    Social psychological models of reasoned action, and behavioural models of verbal behaviour, predict that caregiver beliefs and attributions partially determine their responses to challenging behaviours.

    The present study examined the relationship between special educators'causal attributions and the underlying function of challenging behaviours in children with learning disabilities.

    Sixty special school staff were presented with two questionnaire vignettes describing attention seeking and task avoidance behaviour.

    They were then asked to identify the likely causes of the behaviours.

    Only a small proportion of participants made accurate causal attributions about the two examples of challenging behaviour.

    In addition, staff experience had little effect on the accuracy of attributions.

    Implications for future research, for staff training, and analysis of challenging behaviours are discussed.

    Mots-clés Pascal : Educateur spécialisé, Attribution, Causalité, Attitude, Pédagogie spéciale, Traitement, Arriération mentale, Milieu scolaire, Environnement social, Personnel sanitaire, Trouble comportement, Homme, Déficience intellectuelle, Trouble développement

    Mots-clés Pascal anglais : Specialized educator, Attribution, Causality, Attitude, Special education, Treatment, Mental retardation, School environment, Social environment, Health staff, Behavioral disorder, Human, Intellectual deficiency, Developmental disorder

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 98-0166797

    Code Inist : 002B18H04. Création : 21/07/1998.