logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Changing conceptions of reflective practice in social work, health and education : an institutional case study.

    Article - En anglais

    This paper explores the ways in which the idea of reflective practice is interpreted in courses of professional preparation and development in social work, health and education in one institution of higher education.

    It locates the idea of professional preparation in a societal context and identifies the work of Donald Schön as having a continuing influence.

    The paper assesses the ways in which course designers have planned student experiences which aim to develop social work, health and education professionals who are critically reflective about their practice.

    In each of the three areas the influences of theory, practice, policy and research on course design are identified.

    Elements of similarity and distinctiveness emerge from the study of the three areas.

    The paper concludes by proposing a research agenda towards a more refined understanding about the place of reflective practice in the education of professionals.

    Mots-clés Pascal : Pratique professionnelle, Réflexion, Formation professionnelle, Enseignement supérieur, Travailleur social, Personnel sanitaire, Enseignant, Programme enseignement, Homme, Etudiant, Royaume Uni, Europe

    Mots-clés Pascal anglais : Professional practice, Reflection, Occupational training, Graduate level education, Social worker, Health staff, Teacher, Educational program, Human, Student, United Kingdom, Europe

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 98-0162386

    Code Inist : 002B30A09. Création : 21/07/1998.