logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Re-examining reflection : a common issue of professional concern in social work, teacher and nursing education.

    Article - En anglais

    Reflection is re-examined in the context of professional practice from the stance of a social worker within a broadened horizon brought about by work done in teacher and nursing education.

    Based on a review on recent literature, the multiple dimensions of reflection are unravelled.

    The importance of understanding the social worker and service user as a person in the process of reflection is pointed out.

    Co-reflection is introduced to extend the parties involved in reflection from a single person to dyads or triads consisting of teacher-students or worker-colleagues.

    The personal experience of the author in a co-reflection process involved with students is put forward as an illustration.

    Finally, the paper calls attention to the importance of moral courage involved in the process of reflection.

    Mots-clés Pascal : Travailleur social, Enseignant, Infirmier, Personnel sanitaire, Enseignement supérieur, Formation professionnelle, Homme, Pratique professionnelle, Réflexion, Relation élève enseignant, Etudiant

    Mots-clés Pascal anglais : Social worker, Teacher, Nurse, Health staff, Graduate level education, Occupational training, Human, Professional practice, Reflection, Teacher pupil relation, Student

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 98-0162383

    Code Inist : 002B30A09. Création : 21/07/1998.