logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Communication action for case managers : Techniques to manage conflict.

    Article - En anglais

    The art of communication can fadlitate case management in an optimum sense.

    It can also create conflict issues if handled inappropriately.

    In this artide, the authors explore the basic tenets of the communication process.

    On this basic foundation, conflict and approaches to conflict resolution are explored.

    Specifically, Kare Anderson's Triangle Talk model is used in conjunction with a specific case that demonstrates the potential for positive communication outcomes.

    The model offers three principles, which are discussed individually.

    Good communication skills are a prime component of therapy and case management.

    It is important to the case outcome that the communication is done well.

    However, it is unusual for health care providers to have specialized training in the skills of conflict negotiation.

    The authors offer the reader an opportunity to apply what is presented in this article in a self-study module at the end.

    Mots-clés Pascal : Soin intégré, Médecin, Infirmier, Personnel sanitaire, Communication, Homme, Interaction sociale, Conflit, Relation professionnelle, Résolution problème, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique, Gestion clinique pathologie

    Mots-clés Pascal anglais : Managed care, Physician, Nurse, Health staff, Communication, Human, Social interaction, Conflict, Professional relation, Problem solving, United States, North America, America

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 98-0161737

    Code Inist : 002B30A05. Création : 21/07/1998.