logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Childbirth and infant development knowledge gaps in interpersonal settings.

    Article - En anglais

    The knowledge gap hypothesis predicts that infusions of information into an environment will lead to knowledge gain by groups with higher socioeconomic status (SES) at rates that outpace the knowledge gain of lower SES groups, leading to a growing relative gap between them.

    Four information source variables were examined in the present study : education, baby care experience, friend and relative networks, and interpersonal communication in a parent education setting.

    Study subjects were mothers and fathers in Minneapolis, Minnesota, and mothers in Belfast, Northern Ireland.

    In the sample, the classic pattern of widening gaps due to education was not supported by time trend data, although one-time data showed gaps.

    The interpersonal communication condition contributed most to knowledge levels and to widened knowledge gaps.

    Mots-clés Pascal : Education santé, Statut socioéconomique, Niveau étude, Environnement social, Communication, Relation interpersonnelle, Expérience personnelle, Parent, Connaissance, Inégalité, Nouveau né, Homme, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique, Irlande, Europe, Interaction sociale

    Mots-clés Pascal anglais : Health education, Socioeconomic status, Education level, Social environment, Communication, Interpersonal relation, Personal experience, Parent, Knowledge, Inequality, Newborn, Human, United States, North America, America, Ireland, Europe, Social interaction

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 98-0160243

    Code Inist : 002B30A01C. Création : 21/07/1998.