logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Simulated minority admissions exercise at Louisiana State University School of Medicine : An evaluation.

    Article - En anglais

    The Louisiana State University (LSU) School of Medicine-New Orleans has been active in recruiting minority students to create a diverse medical student body.

    Recognizing the need to explore ways to assess minority applicants, over the past 10 years, LSU has offered Simulated Minority Admissions Exercise (SMAE) workshops to its admission committee members.

    Participants in six of LSU's SMAE workshops were asked to respond anonymously to an evaluation form immediately following the workshop.

    Sixty of the 64 participants responded.

    The overall evaluation of the workshops was positive.

    More than 80% of participants indicated that due to their participation in SMAE, they knew how to locate and assess application data particularly relevant to minority applicants.

    The results suggest that identifying variables that enhance minority student admission and retention is desirable.

    Mots-clés Pascal : Médecine, Enseignement universitaire, Facteur prédictif, Recrutement, Evaluation, Etude comparative, Louisiane, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique, Randomisation, Homme, Enseignement

    Mots-clés Pascal anglais : Medicine, Higher education, Predictive factor, Recruitment, Evaluation, Comparative study, Louisiana, United States, North America, America, Randomization, Human, Teaching

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 97-0495078

    Code Inist : 002B30A09. Création : 03/02/1998.