logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Alcohol policy and aviation safety.

    Article - En anglais

    Aviation provides an environment which is almost uniquely unforgiving of mistakes.

    Accordingly, impairment of aircrew performance by alcohol can, and occasionally does, lead to catastrophic mistakes.

    That such disasters are rare, is a credit to the responsibility of aircrew themselves and to the effectiveness of aviation industry policies.

    Similarly, maintenance of this exemplary record depends upon continued attention to alcohol policy in the future.

    The aviation industry thus provides a useful model for the study of alcohol policies within a safety critical environment.

    Surprisingly, this model appears not to have been subjected to critical research and evaluation.

    Based upon previous research on alcohol and aviation, and in consideration of findings from the wider field of alcohol policy, suggestions are made here as to a promising framework for future alcohol policy formation in the aviation environment.

    Mots-clés Pascal : Aéronautique, Sécurité, Industrie aéronautique, Politique sanitaire, Prévention, Consommation, Boisson alcoolisée, Personnel navigant, Homme

    Mots-clés Pascal anglais : Aeronautics, Safety, Aeronautic industry, Health policy, Prevention, Consumption, Alcoholic beverage, Crew, Human

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 97-0405621

    Code Inist : 002B18H05B. Création : 19/12/1997.