logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Fulltext. The feasibility of a street-intercept survey method in an African-American community.

    Article - En anglais

    Fulltext.

    Objectives

    This study evaluates the feasibility of a nonquota, street-intercept survey method that utilized random selection of interview sites.

    Methods

    The street-intercept survey was compared with a randomdigit-dial telephone survey conducted in the same catchment areas among African-American adults aged 18 or older.

    Results

    The street-intercept survey's response rates was 80.2% ; residence rate, 85.3% ; interview completion rate, 97.9% ; interference rate, 4.0% ; and yield rate, 2.5 interviews per interviewer per hour.

    The street-intercept method produced more representative distributions of age and sex than the random-digitdial survey.

    Conclusions

    The street-intercept method is a feasible alternative to traditional population survey methods and may provide better access to harder-to-reach segments of the urban population in a safe manner.

    Mots-clés Pascal : Méthodologie, Enquête, Randomisation, Entretien, Rue, Homme, Noir américain, Race

    Mots-clés Pascal anglais : Methodology, Survey, Randomization, Interview, Street, Human, Black American, Race

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 97-0307353

    Code Inist : 002B30A01A1. Création : 15/07/1997.