logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Residents'evaluation of a problem-based learning curriculum in a general surgery residency program.

    Article - En anglais

    METHODS 

    To determine residents'satisfaction with problem-based learning and its tutors, to determine how residents prepare for sessions, and to identify the characteristics of both effective sessions and tutors, we analyzed 132 evaluations from 24 residents who completed 1 or more of the 9 cases presented during the first 9 months of our program.

    The 38-item evaluation questionnaire asked residents to rate tutor characteristics, various aspects of the sessions, and methods used to prepare for the sessions.

    RESULTS 

    Residents were well satisfied with the problem-based learning sessions and with the logistics of our program ; they found the overall quality of the tutor more important than that of the case ; they valued an active, thought-provoking tutor more than a traditional facilitator ; and they most often used standard textbooks to prepare for the sessions.

    CONCLUSIONS 

    Problem-based learning is a practical, enjoyable graduate curricular vehicle when implemented with well-written cases and active tutors.

    Mots-clés Pascal : Formation professionnelle, Chirurgien, Enseignement professionnel, Etude cas, Technique, Evaluation performance, Homme

    Mots-clés Pascal anglais : Occupational training, Surgeon, Occupational education, Case study, Technique, Performance evaluation, Human

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 97-0299418

    Code Inist : 002B30A09. Création : 15/07/1997.