logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Using an interactive computer game to increase skill and self-efficacy regarding safer sex negotiation : Field test results.

    Article - En anglais

    This article describes the development, field testing, and evaluation of an interactive computer program, « Life Challenge, » developed by the New York State Department of Health as a tool for enhancing adolescents'sense of self-efficacy in HIV/AIDS prevention programs.

    The computer kiosks were field tested in 13 sites serving high-risk adolescents.

    The program uses a time travel adventure game format to provide information and nonthreatening skill practice.

    Users record and play back their responses as they « negotiate » with their chosen partners.

    A proof of concept evaluation with analysis of 211 audio responses found that users took negotiating tasks seriously ; statistically significant learning gains were achieved on knowledge items and in self-efficacy scores (greatest improvement for those with low baseline self-efficacy levels).

    Challenges and problems encountered in implementing the project are described, and the potential of using computers for skill practice and educational interventions in health education is explored.

    Mots-clés Pascal : Communication, Partenaire sexuel, Prévention, Condom, Education santé, SIDA, Virose, Infection, Assistance ordinateur, Informatique, Adolescent, Homme, Jeu, Système conversationnel, Efficacité personnelle, Immunopathologie, Immunodéficit

    Mots-clés Pascal anglais : Communication, Sex partner, Prevention, Condom, Health education, AIDS, Viral disease, Infection, Computer aid, Computer science, Adolescent, Human, Play, Interactive system, Self efficacy, Immunopathology, Immune deficiency

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 97-0273642

    Code Inist : 002B30A01C. Création : 15/07/1997.