logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Patientenzufriedenheit als Health Care Outcome : das Beispiel der operativen Korrektur der Nasenscheidewand.

    Article - En allemand

    Traduction en anglais : Patient satisfaction as health care outcome : The surgical correction of the nasal septum as an example.

    Patient Satisfaction as Health Care Outcome - The Surgical correction of the Nasal Septum as an Example : Background : Presented is a study, that investigates the relevance of patient satisfaction as evaluative criteria for effectiveness of medical measures exemplary in patients who underwent surgery for a deviated nasal septum.

    Material and methods 

    A standardised instrument was specifically developed and pretested (n=30).

    In January 1995 all working members of a German sickness fund hospitalised between March and September 1994 for ICD-470 (deviated nasal septum) were surveyed retrospectively by means of a written questionnaire.

    The response rate was 85.2% (n=334,88.8% male ; medium age : 35.2 years, average length of stay : 6.5 days).

    Descriptive and multivariate analysis were performed.

    Results 

    10.6% of the study population reported a complete decrease of preoperative symptoms (100% relative improvement), whereas in 7.9% no alleviation of nasal related symptoms was reported. 45.2% of the patients are satisfied with the outcome of septal surgery, 35.6% are satisfied to a limited extent, 19.2% express their « dissatisfaction ».

    Multivariate analysis was performed to investigate the main determinants of patient satisfaction. (...)

    Mots-clés Pascal : Satisfaction, Malade, Homme, Pronostic, Chirurgie, Cloison nasale, Nez, Evaluation, Questionnaire, Traitement, Nez pathologie

    Mots-clés Pascal anglais : Satisfaction, Patient, Human, Prognosis, Surgery, Nasal septum, Nose, Evaluation, Questionnaire, Treatment, Nose disease

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 97-0005671

    Code Inist : 002B25C01. Création : 21/05/1997.