logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Prevention campaigns for hard-to-reach populations at risk for HIV infection : Theory and implementation.

    Article - En anglais

    Using applied behavioral science techniques that have been successful in other areas of health promotion, community-level campaigns were implemented in cities to prevent HIV infection among hard-to-reach, at-risk populations :

    • men who have sex with men but do not self-identify as gay ;

    • women who engage in sex for money or drugs ;

    • injecting drug users (IDUs) ;

    • female sex partners of IDUs ;

    • and youth in high-risk situations.

    Communication materials presented positive role models for risk-reducing behaviors, and peer networks prompted and reinforced the behavior change process.

    This article describes the first year of intervention experience and documents the practical application of theoretical concepts of persuasion and learning.

    The use of theory and data to develop 188 educational messages is illustrated and training methods and experiences are reported for 150 peer leaders, 104 other community networkers, and 22 outreach workers.

    These activities are feasible and appear to offer an effective, general approach for diverse, special populations.

    Mots-clés Pascal : Campagne de masse, Prévention, SIDA, Virose, Infection, Risque élevé, Prostitution, Toxicomanie, Adolescent, Homme, Comportement sexuel, Promotion santé, Mass media, Réseau, Relation interpair, Immunopathologie, Immunodéficit

    Mots-clés Pascal anglais : Mass campaign, Prevention, AIDS, Viral disease, Infection, High risk, Prostitution, Drug addiction, Adolescent, Human, Sexual behavior, Health promotion, Mass media, Network, Peer relation, Immunopathology, Immune deficiency

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 96-0487073

    Code Inist : 002B30A03B. Création : 10/04/1997.