logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Key influences on the professional socialisation and practice of students undertaking different preregistration nurse education programmes in the United Kingdom.

    Article - En anglais

    A principal aim of pre-registration nurse education programmes is the process of effective socialisation of students into the professional role.

    Key influences on the professional socialisation and practice of students undertaking such programmes were explored using a semi-structured interview approach (N=99).

    This work formed part of a major comparative study of outcomes of pre-registration nurse education programmes in the United Kingdom.

    Analysis revealed differences between the programmes regarding positive influences of the respective courses ; therapeutic influences of the practice environment ; modelling performance on exemplars of high quality practice ; and the identification of teachers within the educational setting and nurses in practice as key persons.

    This study has confirmed that the positive influence of the education programmes and the practice environment as well as high quality role models from both education and practice establishments are critical to the professional socialisation of student nurses.

    Mots-clés Pascal : Etudiant, Infirmier, Personnel sanitaire, Formation professionnelle, Enseignement supérieur, Pratique professionnelle, Autoperception, Rôle professionnel, Intégration sociale, Homme, Royaume Uni, Europe, Etude comparative, Programme enseignement, Socialisation

    Mots-clés Pascal anglais : Student, Nurse, Health staff, Occupational training, Graduate level education, Professional practice, Self perception, Occupational role, Social integration, Human, United Kingdom, Europe, Comparative study, Educational program

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 96-0425192

    Code Inist : 002B30A05. Création : 10/04/1997.