logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Pharmacy consultation and over-the-counter medication purchasing outcomes.

    Article - En anglais

    A demonstration project was conducted within 23 community pharmacies located throughout the state of Washington to : (1) assess the effects of pharmacy consultation on over-the-counter (OTC) medication purchasing decisions and costs, (2) to identify factors influencing those intending to purchase a brand name medication to change to a generic or private label product, or to a different brand name product, and (3) to quantify prevented adverse medication outcomes.

    Pharmacy students in their final year of training provided consultation to 745 consumers intending to purchase an OTC product.

    The consultations averaged 4.6 min in length, and resulted in 42.6% of consumers changing their intended purchase.

    These changes reduced OTC expenditures by an average of US $1.53 per customer, primarily as a result of movement from brand name products to lower priced generic or private label equivalents.

    Nearly 8% of consumers made no purchase after consultation, and 4.3% were referred to a physician.

    Logistic regression analysis identified gender of the consultant being female (odds ratio=3.87,95% CI=1.58-9.45), and an increasing length of consultation (odds ratio=1.30,95% CI=1.08-l. 57) as being significant factors influencing consumers to change their final purchase from a brand name OTC product to a generic or private label, or to a different brand name product. (...)

    Mots-clés Pascal : Médicament, Automédication, Pharmacien, Personnel sanitaire, Rôle professionnel, Dépense, Coût, Economie santé, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique, Vente libre

    Mots-clés Pascal anglais : Drug, Self prescription, Chemist, Health staff, Occupational role, Expenditure, Costs, Health economy, United States, North America, America

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 96-0397721

    Code Inist : 002B02A07. Création : 10/04/1997.