logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Patienten- "Zufriedenheit" in der medizinischen Rehabilitation : ein sinnvoller Outcome-Indikator ?

    Article - En allemand

    Traduction en anglais : Patient satisfaction in medical rehabilitation : A useful outcome indicator.

    Within the context of a five-part quality assurance programme for rehabilitation hospitals issued by the German Association of Statutory Pension Scheme Underwriters (Verband Deutscher Rentenversicherungsträger) we developed a multisectional questionnaire to assess patient satisfaction with rehabilitation measures.

    This questionnaire records the patients'perceptions and ratings of rehabilitation structures and processes as well as the results of then.

    The article describes basic positions, chances and risks of assessing this measure of satisfaction as well as the development of our questionnaire.

    The dimensions of patients satisfaction are based on the differentiation between various sectors of clinical output and capacity (Leistungsbereiche) und demands on medical service and capacity (Leistungsansprüche).

    The questionnaire includes rating and reporting questions.

    Since it will be complemented by a second part on health outcomes, this « research tool » will be used routinely to compare hospitals on the basis of an annual random sample (15%) of all rehabilitation patients.

    Mots-clés Pascal : Satisfaction, Malade, Homme, Réhabilitation, Hôpital, Perception sociale, Questionnaire, Assurance qualité, Pronostic, Allemagne, Europe, Système santé

    Mots-clés Pascal anglais : Satisfaction, Patient, Human, Rehabilitation, Hospital, Social perception, Questionnaire, Quality assurance, Prognosis, Germany, Europe, Health system

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 96-0383540

    Code Inist : 002B30A01B. Création : 10/04/1997.