logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. NIEHS/AACR task force on the advancement of minorities in science : Vision for a model program.

    Article - En anglais

    The National Institute of Environmental Health Sciences/National Institutes of Health and the American Association for Cancer Research initiated the « NIEHS/AACR Task Force on the Advancement of Minorities in Science » to address the issues of recruitment, participation, retention, and advancement of historically underrepresented minorities in the biomedical sciences.

    The goal of the Task Force was to establish a model program, national in scope and significance, to increase the number of historically underrepresented minorities who earn a doctorate and excel professionally in the biomedical sciences.

    To this end, the model program will :

    • seek to promote systemic change in educational institutions from precollege through graduate school ;

    • introduce effective models of diversity training for faculty and students from precollege through university ;

    • promote collaborative learning, leadership skills, and team building in science ;

    • focus on the professional development of teachers ;

    • depend on the commitment and collaboration of financial and philosophical partners for its implementation.

    This document represents the vision for the model program, developed by an eight-member subcommittee charged with representing and documenting the concerns and opinions of the Task Force as a whole.

    Mots-clés Pascal : Formation professionnelle, Enseignement supérieur, Enseignement universitaire, Minorité, Ethnie, Race, Recrutement, Participation, Science médicale, Science vie, Programme, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique

    Mots-clés Pascal anglais : Occupational training, Graduate level education, Higher education, Minority, Ethnic group, Race, Recruitment, Participation, Medical science, Life science, Program, United States, North America, America

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 96-0374719

    Code Inist : 002B30A09. Création : 10/04/1997.