logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Dismantling discrimination in dental education.

    Article - En anglais

    In existence for more than 100 years, the schools of medicine and dentistry of Howard University and Meharry Medical College have been responsible for training the majority of African-American physicians and dentists.

    The dissolution of the doctrine of « separate but equal » has resulted in the acceptance of larger numbers of African-American health professionals to America's medical and dental educational institutions.

    The University of Tennessee School of Dentistry is a primary example of a formerly segregated institution that has changed its policies and presently possesses a respectable number of African-American dental alumni.

    In a recent acknowledgment of this fact on Alumni Day, black graduates of this University celebrated and sponsored a program to increase the number of African-American matriculants at the school.

    Mots-clés Pascal : Dentisterie, Médecine, Enseignement professionnel, Etudiant, Ethnie, Noir américain, Discrimination, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique, Historique, Aspect politique

    Mots-clés Pascal anglais : Dentistry, Medicine, Occupational education, Student, Ethnic group, Black American, Discrimination, United States, North America, America, Case history, Political aspect

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 96-0365825

    Code Inist : 002B30A09. Création : 10/04/1997.