logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Progress and evaluation of a consultation-liaison psychiatry service to an obstetric-gynaecology hospital.

    Article - En anglais

    Objective 

    Recently we described the establishment and first 6 months of a psychiatric consultation-liaison service to a Melbourne obstetric-gynaecology teaching hospital.

    The follow-up report evaluates the service in two ways : first, it compares referral data for the 12 months of 1992 with that of the first 6 months of operation in 1990 ; and second, it reports on results of a survey of referrer and patient satisfaction with the service.

    Method 

    Referral data were collected for the data comparison from the consultation-liaison referral book and patients'files.

    Referrer and patient satisfaction was evaluated by questionnaires sent to 45 medical staff, 7 charge nurses, and 100 consecutive patients.

    Result 

    A fairly constant referral rate for inpatients has emerged at 0.8%, this very low referral rate being some cause for concern.

    An internal shift in the type of referrals over time has developed, with an increase in obstetric and a decrease in gynaecology referrals.

    High referrer satisfaction, with 86% of the doctors finding the consultation (s) « very » or « quite » helpful, and high patient satisfaction, with 83% of respondents having found the consultation (s) « very » or « quite » helpful, was found.

    Conclusions 

    Despite high referrer and consumer satisfaction, and objective evidence of need, this pioneering consultation-liaison service in obstetric-gynaecology continues to be grossly under-utilised. (...)

    Mots-clés Pascal : Service hospitalier, Obstétrique, Psychiatrie liaison, Centre hospitalier universitaire, Australie, Océanie, Etude longitudinale, Utilisation, Service santé, Satisfaction, Malade, Orientation, Homme, Filière soin

    Mots-clés Pascal anglais : Hospital ward, Obstetrics, Liaison psychiatry, Teaching hospital, Australia, Oceania, Follow up study, Use, Health service, Satisfaction, Patient, Orientation, Human

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 96-0323418

    Code Inist : 002B18H05B. Création : 10/04/1997.