logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Focus groups : Collecting aggregate-level data to understand community health phenomena.

    Article - En anglais

    Focus-group method is an apt strategy for studying community health phenomena at the aggregate level.

    Not only can its use facilitate the inclusion of segments of the population who have been underserved by previous research, but it can generate a depth of understanding about public health problems, community strengths, and potential interventions that have local meaning and utility.

    Advantages and potential uses of focus groups are explored, as well as purposes and processes of focus-group interviewing, strategies for analysis, methodological limitations, and implications for practice and policy.

    The author presents investigatory examples to illustrate how focus-group method expands on the possibilities of individual interviewing to explore community interpretations and understand the health needs and experiences of an aggregate.

    Mots-clés Pascal : Groupe social, Population, Segmentation, Méthodologie, Homme, Besoin, Attitude, Collecte donnée, Santé communautaire

    Mots-clés Pascal anglais : Social group, Population, Segmentation, Methodology, Human, Need, Attitude, Data gathering, Health community

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 96-0300029

    Code Inist : 002B30A11. Création : 199608.