logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Fulltext. Smokers'knowledge and understanding of advertised tar numbers : Health Policy implications.

    Article - En anglais

    Fulltext.

    Objectives

    This article examines health policy implications of providing smokers with numerical tar yield information in cigarette advertising.

    Methods

    Results of a national probability telephone survey regarding smokers'knowledge and understanding of numerical tar yields and deliveries are reported.

    Results

    Few smokers knew the tar level of their own cigarettes (the exception being smokers of 1-to 5-mg tar cigarettes) ; and a majority could not correctly judge the relative tar levels of cigarettes.

    Smokers were unsure whether switching to lower-tar cigarettes would reduce their personal health risks.

    Many smokers relied on absolute numbers in making trade-offs between number of cigarettes smoked and their tar levels, thus confusing machine-rated tar yields with actual amounts ingested.

    Conclusions

    The wisdom of the present method of providing tar and nicotine numbers ; in ads and recommendations for modifying the test protocol are now under discussion.

    This research indicates that these tar numbers and their implications are poorly understood.

    The paper recommends revisions in tar ratings to make them more useful and a required statements on cigarette packages to more explicitly relate tar levels to major health risks.

    Mots-clés Pascal : Publicité, Cigarette, Goudron, Taux, Prise conscience, Connaissance, Compréhension, Fumeur, Politique sanitaire, Homme, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique

    Mots-clés Pascal anglais : Advertising, Cigarette, Tar, Rate, Awareness, Knowledge, Comprehension, Smoker, Health policy, Human, United States, North America, America

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 96-0275084

    Code Inist : 002B30A03B. Création : 199608.