logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Contract learning, clinical learning and clinicians.

    Article - En anglais

    Current trends in education and training emphasise that learners, whether they are school children, students or adults, need to acquire generic skills and personal characteristics which will enable them to become independent self-directed learners.

    This will enable them to continue the process of learning throughout their lives.

    Recent recommendations for the reform of undergraduate medical education, for training of hospital doctors and general practitioners, and the higher profile now being given to continuing medical education, reflect the strength of this particular educational current sweeping through all levels of medical education.

    Learning contracts, developed through negotiation between a teacher and a learner, are especially effective educational tools for stimulating independent learning.

    This paper examines the theoretical basis of contract-learning and its relevance to clinical settings.

    Mots-clés Pascal : Enseignement, Education, Médecine, Contrat, Formation permanente, Homme

    Mots-clés Pascal anglais : Teaching, Education, Medicine, Contract, Continuing education, Human

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 96-0264375

    Code Inist : 002B30A05. Création : 199608.