logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Fulltext. Vibration exposure on fork-lift trucks.

    Article - En anglais

    Fulltext.

    This study investigates the effects of the main characteristics of the working condition on the vibration exposure on fork-lift trucks.

    Four hundred and eighty recordings were made on five trucks equipped with four different types of tyres and a'normal'or an'anti-vibration'seat, driven while empty or loaded, on a smooth or a rough track by three workers.

    An analysis of variance was performed to study the main effects and the significant interactions between these factors.

    A mathematical model is proposed for the weighted acceleration on the floor and on the seat in the vertical axis.

    This shows quantitatively that the vibration exposure is mainly influenced by the roughness of the track, the speed and the quality of the seat.

    Inflated tyres are preferable when an anti-vibration seat with a very low resonance frequency is used.

    In other cases, cushion tyres are more indicated.

    Mots-clés Pascal : Vibration, Exposition professionnelle, Elévateur fourche, Homme, Condition travail, Pneumatique, Siège, Médecine travail

    Mots-clés Pascal anglais : Vibration, Occupational exposure, Fork lift truck, Human, Working condition, Tyre, Seat, Occupational medicine

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 96-0148053

    Code Inist : 002B29C01. Création : 199608.