logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Strengthening individual and community capacity to prevent disease and promote health : in search of relevant theories and principles.

    Article - En anglais

    The dominant theoretical models used in health education today are based in social psychology.

    While these theories have increasingly acknowledged the role of larger social and cultural influences in health behavior, they have many limitations.

    Theories seek to explain the causes of health problems, whereas principles of practice, which are derived from practical experience, assist intervenors to achieve their objectives.

    By elucidating the relationships between theory and practice principles, it may be possible to develop more coherent and effective interventions.

    The key research agenda for health education is to link theories at different levels of analysis and to create theory-driven models that can be used to plan more effective interventions in the complex environments in which health educators work.

    Mots-clés Pascal : Education sanitaire, Programme sanitaire, Planification, Théorie, Recherche appliquée, Homme, Promotion santé

    Mots-clés Pascal anglais : Health education, Sanitary program, Planning, Theory, Applied research, Human, Health promotion

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 95-0474799

    Code Inist : 002B30A01C. Création : 01/03/1996.