logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Environmental health in medical school curricula : views of academic deans.

    Article - En anglais

    Academic deans at 126 US medical schools were surveyed in Spring 1994.

    Comparisons of means and frequencies, multiple regression, and factor analysis were used.

    Study results showed only low to moderate expectations for graduate competence in seven environmental health competency areas.

    Over two-thirds of deans (70%) indicated that there was « minimal » emphasis on environmental health at their schools ; 61% thought that ideally there should be « moderate » emphasis.

    An « already crowded curriculum » and « too few qualified faculty » were frequently cited as barriers to greater emphasis on environmental health.

    Students were identified most commonly as the group expressing the greatest support for environmental health education.

    Although there was not a clear consensus, occupational medicine departments were most often selected as best suited to offer environmental medicine education.

    Mots-clés Pascal : Enseignement universitaire, Médecin, Personnel sanitaire, Homme, Programme enseignement, Santé et environnement, Etats Unis, Amérique du Nord, Amérique

    Mots-clés Pascal anglais : Higher education, Physician, Health staff, Human, Educational program, Health and environment, United States, North America, America

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 95-0460379

    Code Inist : 002B30A09. Création : 01/03/1996.