logo BDSP

Base documentaire


Votre avis nous intéresse

Le réseau BDSP met en oeuvre un projet d'innovation et d'amélioration de ses services, dans le souci constant de proposer des contenus de qualité adaptés aux besoins des utilisateurs.

Identifier de nouvelles sources de financements est la condition nécessaire pour assurer la poursuite et la pérennité de cet outil unique qu'est la BDSP, tout en le faisant évoluer.

Pour définir un nouveau modèle économique, nous avons besoin de votre avis : merci de répondre à notre enquête (temps estimé : 5 minutes).

Participer maintenant
Participer plus tard J'ai déjà participé

  1. Who cares about care in nursing education ?

    Article - En anglais

    - Many sources indicate that nurses have a negative view of work with ageing patients.

    Wide-spread stereotypes concerning old age no doubt exercise influences in the formation of nurses'attitudes.

    The research reported here suggests that nurses'negative attitudes towards the elderly are consolidated rather than dissolved in the course of their training.

    The reasons for this may not, in fact, lie in the nature of the gerontology components (small as they usually are) of the curriculum.

    Rather, the course (or the « professional socialisation » process) as a whole appears to carry messages that devalue personal care duties contra the prestige of activities attached to all levels of medical technology.

    The ageing patient, often requiring much hands-on (the body) care is thus located well outside areas of work which are perceived by nurses to include clearly focused professional pathways.

    Mots-clés Pascal : Infirmier, Etudiant, Enquête, Attitude, Perception sociale, Nursing, Vieillard, Gériatrie, Carrière professionnelle, Choix, Australie, Homme, Océanie

    Mots-clés Pascal anglais : Nurse, Student, Inquiry, Attitude, Social perception, Nursing, Elderly, Geriatrics, Career, Choice, Australia, Human, Oceania

    Logo du centre Notice produite par :
    Inist-CNRS - Institut de l'Information Scientifique et Technique

    Cote : 95-0383495

    Code Inist : 002B30A09. Création : 01/03/1996.